Rękojmia
TOWAR PODLEGA RĘKOJMI UDZIELONEJ PRZEZ PRODATA, JAKO SPRZEDAWCĘ
WARUNKI OBSŁUGI REKLAMACYJNEJ
(obowiązujące od dnia 6 maja 2020)
I. Ogólne warunki rękojmi.
- Rękojmia na sprzedany towar obowiązuje w czasie wskazanym na dokumencie WZ wydanym wraz z dowodem sprzedaży, w kolumnie „Okres”.
- Towar podlegający rękojmi w pierwszej kolejności naprawiamy bądź wymieniamy na produkt pełnosprawny.
- Po wymianie bądź naprawie produktu Klient zachowuje prawo do bezpłatnej wymiany lub naprawy serwisowej w czasie, będącym kontynuacją pierwotnego okresu liczonego od daty zakupu.
- Dla towarów, dla których wskazanym typem obsługi reklamacji jest „Rękojmia”, w przypadku niesprawności towaru, w okresie 14 dni od daty zakupu, przysługuje klientowi prawo automatycznej wymiany towaru na towar pełnosprawny pod warunkiem, iż takowy znajduje się aktualnie na magazynie, oraz pod warunkiem dostarczenia go w oryginalnym, nienoszącym śladów użytkowania opakowaniu wraz z całym dodatkowym wyposażeniem (instrukcja obsługi, kable, drivery itp.)
- Obowiązujące warunki reklamacji nie wyłączają uprawnień konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
II. Obsługa serwisowa.
- Przed rozpoczęciem procedury reklamacyjnej powiadom nas o wykrytej wadzie produktu wysyłając zgłoszenie poprzez formularz dostępny na stronie prodata.pl link: https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html. Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
- Reklamacje towaru rozpatrywane będą w ciągu 14 dni, licząc od dnia dostarczenia produktu do serwisu. Dołożymy wszelkich starań, żeby w tym czasie wydać Tobie towar wolny od wad, jednakże w przypadku naprawy o szczególnym stopniu trudności (np. korzystanie z serwisu dostawcy) termin ten może ulec przedłużeniu. O przedłużeniu terminu oddania produktu zostaniesz powiadomiony drogą mailową bądź telefonicznie.
- Reklamowany towar musi być kompletny, dostarczony w oryginalnym opakowaniu, wraz z załączoną pełną dokumentacją oraz opisem uszkodzenia produktu. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu ponosi Klient.
- W przypadku dostarczenia towaru bez opisu uszkodzenia lub gdy reklamacja jest nieuzasadniona pobierana będzie opłata za dokonanie ekspertyzy.
- Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia towaru do naprawy, na podstawie którego nastąpi jego wydanie.
- Jeśli nie poczyniono innych ustaleń, Klient, który dostarcza reklamowany towar osobiście, jest zobowiązany odebrać go w miejscu oddania produktu do naprawy. Nieodebranie towaru przez okres 6 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu procedury reklamacyjnej oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzuconego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 KC, nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne PRODATA sp. z o.o.
- Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 6 może być dokonane listowanie, telefonicznie bądź poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta podczas oddawania sprzętu do naprawy bądź w późniejszym terminie adres e-mail.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na dyskach twardych i innych nośnikach oddanych do naprawy. Zabezpieczenie kopii danych spoczywa na właścicielu urządzenia.
- Jeśli zajdzie taka konieczność, PRODATA przekaże sprzęt do naprawy w serwisie zewnętrznym. Serwis nie bierze odpowiedzialności za poufność danych w przypadku przekazania sprzętu do serwisu zewnętrznego.
- Produkt przysłany do naprawy odsyłany jest firmą spedycyjną na koszt firmy PRODATA.
III. Reklamacji nie podlegają:
- Uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne lub celowe uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady.
- Uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania czy konserwacji.
- Towary noszące ślady napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione.
- Towary, na których numery seryjne są nieczytelne lub dokument stanowiący podstawę zgłoszenia reklamacyjnego nosi ślady zmian dokonanych przez osoby nieupoważnione.
- Uszkodzenia wynikające ze zdarzeń losowych takich jak: pożar, zalanie, skoki napięcia zasilającego.
- Czynności związane z bieżącą konserwacją i wymianą materiałów eksploatacyjnych.
- Niewłaściwe działanie oprogramowania występujące pomimo sprawności sprzętu.